جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

لوله بازكني چيست

لوله بازكني

لوله بازكني چيست

۲ بازديد

در يك سري از موارد كه كشش آب به آهستگي و با مشكل فراوان صورت مي گيرد، مي توان از پمپ كردن معمولي به شيوه زير بعنوان لوله بازكني  استفاده كرد:

نحوه انجام اين كار به اين صورت است كه آب را در بخشي كه دستشويي، كفشويي يا كاسه توالت قرار دارند باز مي كنيم و سپس با فشار زياد پمپ را در محل مربوطه قرار مي دهيم تا فشار و نيروي وارد شده توسط پمپ باعث متراكم شدن لاستيك پمپ به داخل سيفون و شتر گلو شود و به دنبال گرفتگي لوله رفع و بايد گفت اين هواي متراكم مي باشد كه باعث رفع گرفتگي لوله فاضلاب مي شود.

استفاده از تراكم هوا: گاهي اوقات گرفتگي و لوله بازكني  به خاطر وجود يك شيء خارجي يا سخت شدن فضولات مي باشد كه در اين طور مواقع بايد گرفتگي لوله را با دستگاه تراكم هوا باز كرد.

در هنگام استفاده از اين روش به چند نكته توجه كنيد: الف) دستگاه تراكم هوا داراي مخزني مي باشد كه درون آن با تلمبه زدن هوا انباشته مي شود و روي صفحه مدرجي كه خود دستگاه دارد عقربه اي حركت مي كند تا مقدار هوا نشان داده شود. با مراقبت دقيق و امن دستگاه به نحوي كه ريسك پس زدن و بروز حادثه اي وجود نداشته باشد، اهرم دستگاه را مي كشيم كه به دنبال آن عمل پمپ كردن صداي شديدي توليد مي كنيد و صورت مي گيرد و لوله به دنبال آن فورا باز مي شود. ب) در بعضي از مواقع امكان اين وجود دارد كه چند بار لازم باشد عمل كمپرس هوا را با اين دستگاه انجام دهيد تا گرفتگي لوله برطرف شود. ج) براي اينكه امتحان كنيد لوله باز شده است يا نه بهتر است آب را به داخل لوله ها باز كنيد و سرعت كشش را مشاهده كنيد، سرعت كشش بالا نشان از رفع گرفتگي لوله دارد.

 

اگر روش هاي بالا براي لوله بازكني  جواب نداد يا امكان آن وجود نداشت مي توانيد روش فنر زني را انجام دهيد. فاصله بين مكان گرفتگي لوله با شتر گلو زياد مي باشد و براي انجام عمل فنر زني بايد از دستگاه مخصوصي استفاده كرد. اين دستگاه بايد به يك منبع برق متصل باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.